A megfelelő IT monitoring segíthet cégünknek abban, hogy minden lehetséges problémára hamar választ tudjunk találni az IT rendszer fennakadása esetén. Nagyon sokan úgy gondolják, és az a véleményük, hogy ez igazából felesleges: majd, ha valami tönkremegy, elromlik, akkor gyorsan hívunk valahonnan egy szakembert, aki majd megjavítja azt, ami meghibásodott.
Miért hibás ez a szemlélet?
Azért, mert az egyáltalán nem vehető biztosra, hogy rövid időn belül fogunk tudni valakit találni a feladatra, aki tudna nekünk segíteni – pláne kedvező árakon. Ezen szakértelmű cégek ezért preferálják azt a szerződéses konstrukciót, hogy a megfelelő időintervallumban állandó felügyeletet nyújtanak másoknak.
A legtöbb cég külsős szakembereket alkalmaz
Erre a feladatra – egy kisvállalkozás esetén – kár lenne külön szakembert felvenni, sokkal jobban megéri azt kiszervezni. Ezért is mondható el, hogy az IT világában erre specializált külsős cégek vannak a piacon, akik minden felmerülő probléma esetén nagyon szívesen segítenek mindenkinek.
Mindig legyünk készek erre költeni!
Ne gondoljuk azt, hogy felesleges lenne ezzel foglalkozni, vagy hogy az összes problémánk közül ez a leges legutolsó, amivel törődnünk kellene. Hiszen abban az esetben, ha valamilyen rendszerhiba lép fel, akár hosszú órákra megállhat a cég termelőképessége, és az ügyfeleink is nagyon elégedetlenek lesznek – valamint a dolgozóink is, ha feleslegesen kellene később bent maradniuk.
Ez a része sem alábecsülendő az IT-nek!
Nagyon sokan azt hiszik, hogy ezzel felesleges foglalkozni – pedig ez tévedés. Egy jó IT üzemeltető megbecsülése csaknem akkora, mint egy jó programozóé.